familie

In de afgelopen reclamecampagne ‘Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan’ gaf coöperatie DELA een mooie, persoonlijke en positieve draai aan de prachtige woorden die vaak op uitvaarten gesproken worden. En met succes. Het menselijke aspect in de reclames krijgt daarom een vervolg: ’Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat.’ 

Het verhaal achter de mooie woorden van DELA

“Op een uitvaart worden prachtige woorden uitgesproken voor iemand die er op dat moment niet meer is”, verklaart Kersbergen, marketingmanager van DELA over de gedachtegang achter de eerste campagne. “Bij ons kwam het besef dat dat eigenlijk hartstikke zonde is, omdat diegene dat niet meer kan horen.” Hiermee speelde DELA in op de verbondenheid tussen mensen.  DELA liet in haar reclames zien hoe deze woorden vorm aannemen als ze uitgesproken worden wanneer diegene voor wie ze bestemd zijn ze nog wél kan horen.

De volgende campagne ligt in het verlengde hiervan. Kersbergen legt uit: “De mooie woorden die worden gedeeld gaan vaak over wat je hebt meegekregen van ouders of grootouders. Tradities en levenslessen die je zelf weer doorgeeft aan je eigen kinderen. Of juist niet, omdat het beter kan. Want wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat”.

Een verzekerde en verzorgde uitvaart

Hiermee gaat de nieuwe campagne niet alleen om mooie woorden, maar stimuleert het ook tot nadenken over de toekomst. DELA wil opnieuw inspireren met documentaires waarin echte mensen vertellen over wat zij willen meegeven in het leven van hun kind. En dat is dan ook de link met DELA: de coöperatie verzekert niet alleen uitvaarten, ook zorgt het bedrijf voor de verzorging ervan. Alles wat zij doen staat in het teken van ‘doorgeven’.

In Nederland en België samen verzorgde DELA zo’n 42.000 uitvaarten, en steeg het premie-inkomen van het bedrijf met 4% ondanks dat het aantal afgesloten individuele levensverzekeringen krimpende is. In de loop van de jaren heeft deze sterke positie van DELA, ondersteund door haar persoonlijke en ‘pure’ aanpak, ervoor gezorgd dat het aantal aanvullende diensten dat het bedrijf te bieden heeft almaar stijgt.